UpSide Down
PL
2022-04-19

Jak reklamować się na Pinterest?

Reklama na Pinterest! Pinnerzy znajdują to co lubią, a Ty rozwijasz swoją działalność.

Portal społecznościowy Pinterest jest wielką kopalnią inspiracji, także tych zakupowych. Królują w nim obrazki z podpiętymi linkami do miejsc w całej sieci. Serwis ten oczywiście oferuje płatne reklamy. Dlatego też opowiemy czy warto i jak reklamować się na Pintereście. W artykule znajdziesz informacje o nowościach 2022, formach i rodzajach reklamy oraz jak skonfigurować efektywną kampanię reklamą.

Czy wiesz, że użytkownicy Pinteresta co miesiąc wydają dwa razy więcej na zakupy w porównaniu z osobami niebędącymi Pinnerami?

Pinterest jest unikatowy wśród platform social media ponieważ, ma bardzo dużą grupę odbiorców, którzy chętnie odkrywają nowe produkty i reagują na reklamy. Dodatkowo według Hootsuit, Pinterest ma najniższy CPC spośród reklam w social media.

Jakie są zalety reklamy na Pinterest?

Użytkownicy Pinteresta szukają szukają inspiracji, nowych rozwiązań, dlatego też reklamy chętnie przyjmują jako coś naturalnego, odkrywczego. Pinnerzy doceniają reklamy bardziej niż użytkownicy innych serwisów społecznościowych.

Reklamy na Pintereście działają mocniej niż w innych mediach społecznościowych: dzięki nim prawdopodobnie osiągniesz 2,3* razy niższy koszt konwersji niż w przypadku reklam w mediach społecznościowych oraz 2* razy wyższy zwrot z wydatków na reklamę dla marek detalicznych w porównaniu z mediami społecznościowymi.

Kim są Pinnerzy?

Pinterest rozwija się z roku na rok. Obecnie jest 444 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a w 2019 roku było 250 milionów. Ponad 44% odbiorców reklam na Pintereście stanowią kobiety w wieku 25-44 lata. Bardzo ważna grupa docelowa dla niektórych branż.

Profil odbiorców reklamy na Pintereście - styczeń 2022

Pinterest ma kilka formatów reklam i rodzajów kampanii, poznaj je.

Reklama na Pinterest: rodzaje reklam

Nowość 2022: Pin z pomysłem

To krótkie filmy, lub seria do 20 grafik w formie animacji, zaprojektowane tak, żeby przykuć uwagę Pinnerów na ich edukacyjną moc. Są podobne do Insta Stories, stanowią alternatywę dla standardowego video czy pinów graficznych.

Format ten otrzymuje 9 razy więcej komentarzy niż regularne piny. Obecnie jest dostępny tylko organicznie. Natomiast jest testowany jako reklama na terenie USA, i zostanie wdrożony w drugiej połowie 2022 roku.

Nowość 2022: Przymierzanie

Wypróbuj produkty, to content połączony z wirtualną rzeczywistością, dzięki temu formatowi zobaczysz jak na dany produkt będzie wyglądał na Tobie. Taka wirtualna przymierzalnia. Doskonale sprawdzi się w branży beauty czy z biżuterią. Opcja ta będzie dostępna w drugiej połowie 2022 roku.

Reklama na Pinterest: Kolekcja

Format ten jest wyświetlany tylko na urządzeniach mobilnych, czyli u 82% użytkowników Pinteresta. Składa się z jednego dużego zdjęcia lub video, i trzech dodatkowych. Jeśli odbiorca kliknie w Twoją reklamę, możesz mu pokazać do 24 obrazów. Jest to doskonała reklama dla e-commers, szczególnie związanej z modą, dekoracją wnętrz i beauty.

Co ważne, Pinterest automatycznie tworzy je dla Ciebie, dobierając produkty z katalogu.

Karuzela Pinów

Karuzela wygląda jak organiczny pin ale zwiera grupę zdjęć, użytkownicy mogą przewijać obrazy, żeby zobaczyć dany produkt z różnej perspektywy, z innymi akcesoriami, lub luźne ujęcia związane ze stylem życia. Rozpoznasz Pin karuzelowy po kropkach które znajdują się pod obrazem, zapraszające do poznania całej kolekcji zdjęć. Możesz zamieścić od 2 do 5 zdjęć.

Pin promowany

Promujesz istniejący już post. Format ten służy do zwiększenia widoczności Pinów, które publikujesz na firmowym profilu.

Gdy Pinner raz w niego kliknie, automatycznie zostanie przeniesiony na Twoją stronę internetową (odróżnia go to od Pinów organicznych, w które użytkownik musi kliknąć dwukrotnie, by zostać przekierowanym do witryny).

Jeśli zapisze Twój promowany Pin na tablicy, przybierze on formę Pina organicznego (zniknie z niego etykieta wskazująca na to, że jest reklamą), dzięki czemu przygotowany przez Ciebie materiał zyska “drugie życie” w ekosystemie serwisu.

Pin zakupowy

Dzięki temu formatowi reklamy przesyłasz produkty ze swojej oferty i tworzysz katalog na Pintereście. Każde zdjęcie oznaczasz etykietą, po kliknięciu w nią Pinnerom wyświetla się szczegółowa informacja o produkcie.

Oznaczaj maksymalnie do 6 produktów, dzięki temu użytkownicy zostaną przekierowani na Twoją stronę i będą mogli nabyć produkt.

Pinterest to wciąż nie do końca odkryty system reklamowy. Warto z niego skorzystać, tym bardziej, że jeszcze nie jest tak przepełniony reklamami jak Facebook, Instagram czy YouTube.

Biznesowe konto jest darmowe, dlatego załóż je już teraz. Pinterest łączy w sobie najlepsze elementy kampanii znanych z portali społecznościowych z możliwościami systemów opartych o wyszukiwania.

* Neustar, badanie mediów detalicznych z udziałem pięciu amerykańskich marek detalicznych, czerwiec 2019 r.