UpSide Down
PL
2022-02-16

Jaką wybrać agencję marketingową polską czy zagraniczną? Poznaj wady i zalety

Szukasz agencji marketingowej, która działa na rynkach zagranicznych? Zapewne zastanawiasz się, czy wybrać polską czy zagraniczną? Przed takim wyborem często stoją właściciele firm lub pracownicy Działów Marketingu. Jak zawsze są plusy i minusy. Postanowiliśmy je przybliżyć, oczywiście zdajemy sobie sprawę, że każdy rynek ma swoją specyfikę i każda firma ma odrębną strategię rozwoju. >>

 

Wady i zalety korzystania z agencji zagranicznej:

Wady:

  • Stosunkowo duży koszt obsługi, w stosunku do założonego budżetu marketingowego
  • Utrudniony sposób porozumiewania się z uwagi na poziom znajomości języka
  • Utrudniona weryfikacja tekstów - otrzymujesz do akceptacji teksty w języku danego kraju, wiąże się to ze zleceniem tłumaczenia do biura tłumaczeń na język polski lub pozostaje Ci Google translator; ciężka sprawa szczególnie w przypadku tekstów ściśle technicznych
  • Różne godziny pracy z uwagi na strefę czasową,
  • Biurokracja - polskie urzędy domagają się od firm zagranicznych, z którymi współpracują TAX Residence Certificate, pozyskanie dokumentu w niektórych krajach jest bardzo czasochłonne, stąd nie wszystkie agencję zagraniczne chcą o nie wnioskować.

 

Zalety:

  • Znajomość danego rynku, jego obyczajów i kultury
  • Doskonała znajomość języka, bo jest to język ojczysty

 

Wady i zalety korzystania z agencji polskiej pracującej na rynkach zagranicznych:

 

Wady:

  • Zróżnicowany poziom znajomości danego rynku, zależy od doświadczenia agencji
  • Zazwyczaj brak znajomości języka danego kraju, jednak dobra agencja marketingowa współpracuje z profesjonalnym biurem tłumaczeń lub z native speakerami

 

Zalety:

  • Szybka akceptacja tekstów - otrzymujesz je w swoim języku, następnie są tłumaczone przez profesjonalistów lub native speakerów
  • Brak bariery językowej przy codziennej współpracy
  • Oferta cenowa dużo atrakcyjniejsza cenowo w porównaniu do agencji zagranicznych, co oznacza że zaplanowany budżet marketingowy będzie efektywniej wykorzystany
  • Nie interesuje Ciebie zawikłana biurokracja, która bywa czasem uciążliwa przy współpracy z zagranicznymi portalami czy wydawnictwami

 

Wybór agencji nie należy do łatwych zadań, szczególnie biorąc pod uwagę, że interesuje Ciebie długookresowa współpraca. Skontaktuj się z agencją, przedstaw swoją firmę i cele jakie chcesz osiągnąć a przygotujemy dla Ciebie propozycję współpracy i plan działań.

 

Dlaczego UpsideDown?

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie w marketingu na rynkach zagranicznych
  • Działamy w większości rynków europejskich
  • Współpracujemy z profesjonalnym biurem tłumaczeń oraz native speakerami
  • Jesteśmy międzynarodowym zespołem