Reklama okien i drzwi w Internecie. Jak to się robi?
Według 2021 European E-commerce Raport produkty z branży home&garden są dziś w pierwszej piątce zakupów, jakie Europejczycy robią on-line. Trzeba to wykorzystać, umiejętnie kształtując obecność firmy z branży budowlanej w wyszukiwarkach. Również social media w branży okien i drzwi odgrywa coraz większą rolę.
Stolarka otworowa na Facebooku robi furorę
Badacze z australijskiego ośrodka CSIRO sprawdzali, kiedy w latach 2020-2021 nastąpił szczyt wyszukiwań pojęć z branży budowlanej w wyszukiwarkach. Okazało się, że w każdym z kilkudziesięciu badanych krajów zainteresowanie urządzaniem domu i ogrodu było najwyższe w szczycie pandemii i słabło, gdy mieszkańcy tych krajów mogli swobodnie wrócić do pracy i codziennych aktywności.
Wniosek? Trudne czasy mogą być ożywcze akurat dla tej branży. Wszelkie niepokoje przekładają się na wycofanie do własnej domowej strefy komfortu, z focusem na majsterkowanie czy ogród.
Branża budowlana na Instagramie
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że branża budowlana na Instagramie nie ma żadnych szans. Wątpiono nawet, czy na takie sklepy w ogóle jest miejsce w Internecie. Nieporęczne meble, ciężkie puszki, paczki i palety – w social mediach trudno o nich wciągająco pisać, a sklep on-line może mieć problem z wysyłką. Wszystko to zmieniło się w czasie pandemii. Klienci chętnie przeglądają inspiracje i tutoriale, by następnie zamienić marzenia w czyn i ruszyć do zakupów. Te stają się coraz mniej podzielone na poszczególne kanały. Coraz częściej dochodzi do zakupów bezpośrednio na Instagramie. Okna czy drzwi można kupić poprzez zdjęcie z aktywnym linkiem, link do sklepu lub wiadomość prywatną (to ostatnie sprawdza się najlepiej w przypadku małych, lokalnych firm).
Jak reklamować drzwi i okna w wyszukiwarkach?
Domowo-ogrodnicze inspiracje zaczęliśmy czerpać z mediów społecznościowych. Eksperci wśród czołowych miejsc, w których szukamy inspiracji, wymieniają:
- social media – w branży budowlanej jedno zdjęcie wraz z inspirującym zdaniem potrafi zachęcić skuteczniej, niż cała książka czy program telewizyjny.
- Wyszukiwarki – branża budowlana to coraz częściej wyszukiwanie hasłem lub wręcz obrazem, które prowadzi bezpośrednio do sklepu.
- Filmy – coraz częściej użytkownicy zadają pytanie od razu na Youtubie czy na Facebooku. Stolarka otworowa czy ogólniej – branża budowlana to wdzięczne pole do tworzenia informacyjnego contentu: poradników, inspiracji, tutoriali itp
Reprezentujesz branżę budowlaną i chcesz zacząć kampanię w Internecie? Interesuje Cię, jak skutecznie reklamować okna czy drzwi na Facebooku i w wyszukiwarkach? Zapraszamy do kontaktu.