Google Analytics 4: dla sklepu w branży budowlanej i nie tylko
Wcześniejsze wersje usług analitycznych Google będą aktywne jeszcze tylko do lipca 2023 roku (lub do października w przypadku wersji płatnej). Już wkrótce całkowicie zastąpi je Google Analytics 4. Dla sklepu czy innego biznesu z branży budowlanej to niesamowita szansa, którą trzeba dobrze wykorzystać.
Google Analytics 4 – co to zmienia?
Ci, którzy uważnie śledzą branżę, zauważyli już, że nawet najlepsze narzędzia analityczne przestają w pełni odpowiadać na zapotrzebowanie właścicieli sklepów i marketerów. Dlaczego tak się dzieje?
- Użytkownicy spędzają coraz więcej czasu on-line, wracając do sesji w wolnej chwili. Nie ma już sensu liczyć tylko ilości sesji.
- Sklepy mają niekiedy dziesiątki elementów lejka sprzedażowego, a użytkownik może przeskakiwać między różnymi etapami.
- Coraz częściej elementem lejka jest Youtube – poprzednie systemy nie mierzyły aktywności na tej platformie.
- Robienie zakupów i interakcje nie ograniczają się do przeglądarki desktopowej – dokonuje się ich również mobilnie, a także w aplikacjach.
Wszystko to zmienia się w Google Analytics 4, pozwalając na lepsze śledzenie zachowań użytkowników i projektowanie ich ścieżki zakupowej. Wdrażanie Google Analytics 4 dla sklepu pozwala też przewidywać przyszłe zachowania.
Wdrażanie Google Analytics 4 – jak to się robi?
Największym problemem w przypadku Google Analytics 4 dla sklepów może być wdrażanie tego systemu. Odpowiednie dobranie parametrów na tym etapie naprawdę się opłaca, bo to ono wpływa później na jakość i zakres zebranych informacji. Tak naprawdę o ile da się później analizować wyniki samodzielnie, to samo wdrażanie Google Analytics 4 lepiej powierzyć profesjonaliście. Chętnie Ci w tym pomożemy!